Γ1/145/14-02-2001

Από Δεν συντηρείται πλέον
Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση

Παρουσία ειδικών επιστημόνων στα σχολεία

Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στο Υπουργείο Παιδείας και αναφέρονται στη δυνατότητα παρουσίας στα σχολεία ειδικών επιστημόνων που διατίθενται από διάφορους φορείς (π.χ. Τοπική Αυτοδιοίκηση) σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:

1. Στο σχολείο παρευρίσκονται μόνο οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σ` αυτό και κατά συνέπεια η παραμονή στο σχολικό χώρο ειδικών επιστημόνων (π.χ. ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών) που διατίθενται από διάφορους φορείς δεν είναι δυνατή.

2. Για ειδικές περιπτώσεις, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συνεργάζονται με τα αναγνωρισμένα Ψυχοπαιδαγωγικά Κέντρα (Ψυχοπαιδαγωγικές Υπηρεσίες) και να καλούν στα σχολεία ειδικούς επιστήμονες‐συνεργάτες τους, σύμφωνα με το εδάφιο ζ της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του Π.Δ. 201/98, όταν αυτό χρειαστεί, ύστερα βεβαίως από συνεννόηση με τους σχολικούς συμβούλους δημοτικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής.

3. Είναι γεγονός ότι σε πολλά δημοτικά σχολεία υπηρετούν εκπαιδευτικοί που έχουν ειδικές σπουδές ή μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή. Η σχολική μονάδα θα πρέπει να αξιοποιεί τους εκπαιδευτικούς αυτούς, ανεξάρτητα αν υπηρετούν σε ειδικές ή άλλες τάξεις και θα είναι οι πρώτοι από τους οποίους θα ζητείται η συνδρομή από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων. Είναι αυτονόητο ότι η συνεργασία αυτή δεν θα πρέπει να λειτουργεί σε βάρος των διδακτικών καθηκόντων των παραπάνω εκπαιδευτικών.

4. Στις περιπτώσεις που λειτουργούν από δήμους Κέντρα Υποστήριξης, είναι αυτονόητο ότι αυτά δεν μπορούν να στεγασθούν σε σχολικό χώρο ούτε είναι διαπιστωμένα όπως είναι οι αναγνωρισμένες Ψυχοπαιδαγωγικές Υπηρεσίες με τις οποίες όπως αναφέρουμε στην παραπάνω παράγραφο 2 πρωτίστως θα συνεργάζονται οι σχολικές μονάδες. Ωστόσο οι αρμόδιοι των παραπάνω Κέντρων Υποστήριξης (τα οποία εμφανίζονται με διάφορες ονομασίες) μπορούν να επικοινωνούν με τους διευθυντές των σχολείων, να τους ενημερώνουν για το έργο που προτίθενται να προσφέρουν και να ρυθμίζουν το θέμα της επικοινωνίας τους (γνωστοποίηση διεύθυνσης του κέντρου, τηλεφώνων, υπευθύνων κ.λ.π), ώστε, όταν θεωρηθεί απαραίτητο, να καλούνται από τη σχολική μονάδα για συνεργασία ή να γίνεται γνωστή η λειτουργία τους στους γονείς. Επισημαίνεται ότι στο σχολικό χώρο οι υπεύθυνοι των κέντρων αυτών συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς και όχι και με τους μαθητές, τους οποίους μόνο οι γονείς μπορούν να οδηγήσουν σε παρόμοιες υπηρεσίες ή να φέρουν σε επικοινωνία τα παιδιά τους με τους υπεύθυνους αυτών των κέντρων.