Γ7/24146/28-2-2011

Από Δεν συντηρείται πλέον
Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση

Καθορισμός Πλαισίου Συνεργασίας Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Κέντρων Πρόληψης του ΟΚΑΝΑ, για την εφαρμογή προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στα σχολεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

  1. Τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τα κέντρα πρόληψης του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.), στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας, με στόχο την πρόληψη και την προαγωγή της υγείας του μαθητικού πληθυσμού.
  2. Οι εκπ/κοί Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης, οι οποίοι αναλαμβάνουν την υλοποίηση προγραμμάτων Αγωγής Υγείας με θέματα που αφορούν στους βασικούς άξονες «Ψυχική Υγεία-Διαπροσωπικές Σχέσεις», «Πρόληψη χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών» ή επί μέρους θέματα συναφή με τους παραπάνω άξονες, συνεργάζονται με τα Κέντρα Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ. της περιοχής τους, δια μέσου των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας και Σ.Σ.Ν.
  3. Οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων, οι Υπεύθυνοι Αγωγής Υγείας και Σ.Σ.Ν., οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι Προϊστάμενοι Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης οφείλουν να στηρίζουν, να προωθούν και να διευκολύνουν τη συνεργασία των σχολείων με τα Κέντρα Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
  4. Τα Κέντρα Πρόληψης Ο.ΚΑ.ΝΑ., με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ενημερώνουν εγγράφως τους Υπευθύνους Αγωγής Υγείας και Σ.Σ.Ν. καθώς και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων της περιοχής τους, για συγκεκριμένες δράσεις που μπορούν να εφαρμόσουν σχετικά με θέματα που αφορούν τους προαναφερόμενους άξονες, καθώς και την πρόληψη και επίλυση κοινωνικών προβλημάτων στη σχολική κοινότητα.
  5. Οι Δ/ντές και οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων, δύναται να διοργανώνουν κοινές συναντήσεις μέσω των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας και Σ.Σ.Ν. με τον Υπεύθυνο και τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ. της περιοχής τους, όπου μπορούν να συμμετέχουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι, ο Προϊστάμενος Επιστημονικής-Παιδαγωγικής καθοδήγησης, ο Πρόεδρος ή εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ.ά., προκειμένου να συζητήσουν για πιθανά προβλήματα του σχολείου και να συμβάλλουν στον τελικό σχεδιασμό πρόληψης ή αντιμετώπισης αυτών με ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε σχολείου. Τη διοργάνωση συναντήσεων μπορεί να αναλαμβάνουν και τα στελέχη των κέντρων Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
  6. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει και παρέμβαση στους γονείς και κηδεμόνες, σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία και την ευρύτερη τοπική αυτοδιοίκηση.
  7. Τα στελέχη των Κέντρων Πρόληψης, στο πλαίσιο της εφαρμογής του προγράμματος, στηρίζουν τους εκπ/κούς που αναλαμβάνουν την υλοποίηση του προγράμματος στο σχολείο με επιμόρφωση και τακτές συναντήσεις και μπορούν να συμμετέχουν στη βιωματική ομαδοσυνεργιακή διαδικασία των μαθητών/τριών μαζί με τον εκπαιδευτικό, όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο.
  8. Ως υποστηρικτικό υλικό θα χρησιμοποιείται το «Στηρίζομαι στα πόδια μου» του ΕΠΙΨΥ-Ο.ΚΑ.ΝΑ, το «Ψυχική Υγεία-Διαπροσωπικές Σχέσεις» του Υπουργείου Παιδείας, καθώς και υλικό άλλων φορέων, εγκεκριμένο από το Π.Ι.
  9. Επίσης καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι Δ/ντές και οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων, μπορούν να επικοινωνούν με τα Κέντρα Πρόληψης για τη συνεργασία τους στην αντιμετώπιση πιθανών άλλων σχετικών προβλημάτων.
  10. Η συνεργασία και το πρόγραμμα κοινοποιείται στη Διεύθυνση Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπ/σης καθώς και στον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης, ο οποίος και το κοινοποιεί στην Διεύθυνση ΣΕΠΕΔ του Υπουργείου Παιδείας.
  11. Στο τέλος της υλοποίησης του προγράμματος υποβάλλεται έκθεση-αξιολόγηση από τους Υπευθύνους Αγωγής Υγείας και Σ.Σ.Ν. και από τον Επιστημονικά Υπεύθυνο του Κέντρου Πρόληψης του Ο.ΚΑ.ΝΑ. στη Διεύθυνση ΣΕΠΕΔ και στον Ο.ΚΑ.ΝΑ. δια μέσω των Διευθύνσεων και των Περιφερειακών Δ/ντων Εκπ/σης.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.