Κατηγορία:Φυσική

Από Δεν συντηρείται πλέον
Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση

Οδηγίες διδασκαλίας

Book.png

Τα βιβλία (από τον ιστότοπο "Ψηφιακό σχολείο")


Φυσική (Α Γυμνασίου)
Φυσική (Β Γυμνασίου)
Φυσική εργαστηριακός οδηγός (Β Γυμνασίου)
Φυσική (Γ Γυμνασίου)

ΠΔ 126/2016

Φυσική - Εξετάσεις

File extension info.png
Φυσική Α′ Γυμνασίου
  • Η προαγωγική αξιολόγηση κατά τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στο τέλος του σχολικού έτους είναι δυνατόν να βασίζεται σε ερωτήσεις, σε δραστηριότητες και σε πειραματισμούς (με ή χωρίς πειραματικά δεδομένα) που έχουν συζητηθεί και απαντηθεί κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στα φύλλα εργασίας, να ζητείται δε από το μαθητή να διατυπώνει τις υποθέσεις και τα συμπεράσματα.
File extension pdf.png

140853/Γ2/02-10-2013 - Οδηγίες για το μάθημα της Φυσικής στην Α΄ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου

Paragraph.png

Άρθρο 5, ΠΔ 39/2014 «Αξιολόγηση Φυσικής Α΄ τάξης Γυμνασίου»


Αξιολόγηση Φυσικής Α΄ τάξης Γυμνασίου

Για την εξέταση του μαθήματος της Φυσικής ισχύουν τα εξής:

Δίνονται στους μαθητές φύλλα αξιολόγησης, τα οποία συνθέτονται από τον εκπαιδευτικό με βάση τα γνωστά στους μαθητές φύλλα εργασίας του μαθήματος, έχουν την παρακάτω μορφή και περιλαμβάνουν τα εξής ζητούμενα:

Α ερώτημα: Περιγραφή της σύνθεσης, της λειτουργίας και της εξέλιξης ενός πειράματος, το οποίο περιλαμβάνεται/εικονίζεται στα φύλλα εργασίας και έχει πραγματοποιηθεί από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και περιγραφή του τρόπου βέλτιστης μέτρησης των φυσικών μεγεθών, τα οποία ενδεχομένως έχουν μετρηθεί στο πείραμα.

Β ερώτημα: Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος Α.

Γ ερώτημα: Αξιοποίηση τιμών μέτρησης, οι οποίες έχουν ληφθεί κατά τη διάρκεια ενός από τα προβλεπόμενα πειράματα στην τάξη και δίνονται σε πίνακα από τον εκπαιδευτικό για τη σύνθεση διαγράμματος (όπως αυτό το οποίο περιλαμβάνεται στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας του μαθήματος).

Δ ερώτημα: Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος Γ.

Ε έως Θ ερωτήματα: Απάντηση σε δύο από πέντε ερωτήματα, τα οποία αφορούν σε εφαρμογές, γενικεύσεις ή ερμηνείες συμπερασμάτων από τα φύλλα εργασίας που έχουν διδαχθεί οι μαθητές.

Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά στα τέσσερα πρώτα ερωτήματα (Α, Β, Γ, Δ) και επιλέγουν δύο από τα επόμενα πέντε ερωτήματα (Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ). Τα ερωτήματα είναι ισοδύναμα και οι απαντήσεις βαθμολογούνται ισότιμα.

Εγκύκλιοι
Paragraph.png

1526/29-03-1980 ΥΠ.Ε.Π.Θ.


Εξετάσεις στα Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία

Παρ. 3. Στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις μπορεί να δίνονται και ασκήσεις εκτός διδακτικού βιβλίου.
Σημείωση

Η εγκύκλιος αυτή ίσως να έχει εκδοθεί το 2000 !
Paragraph.png

Γ2/1261/16-03-1989 ΥΠ.Ε.Π.Θ


Με το ΠΔ 126/2016 η Χημεία δεν εξετάζεται γραπτά στις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις

Προγενέστερες διατάξεις 2. Στα μαθήματα Φυσική[1] και Χημεία οι μαθητές στο Γυμνασίου εξετάζονται κατά τις γραπτές εξετάσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του εδαφίου ΙΑ του Π.Δ. 508/77 και όχι με τις διατάξεις του εδαφίου 2 του ιδίου Π.Δ., σύμφωνα με τις οποίες εξετάζονται οι μαθητές του Λυκείου.

Υποσημειώσεις

  1. ΠΡΟΣΟΧΗ: για την Α τάξη η εξέταση της Φυσικής ορίζεται με το άρθρο 5, ΠΔ 39/2014


Paragraph.png

Γ2/6019/23-12-1991


Παρακαλούμε να ενημερώσετε όλα τα Γυμνάσια της δικαιοδοσίας σας για τα παρακάτω:

4. Μαθητές δυσλεξικοί, κωφοί, βαρήκοοι κ.λ.π. καθώς και μαθητές που προέρχονται από ξένα σχολεία του εξωτερικού, θα εξετασθούν σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Κατά τις εξετάσεις αυτές να δίνεται επαρκής χρόνος απάντησης στους μαθητές ανάλογα με τα ιδιαίτερα προβλήματα που καθένας παρουσιάζει.

7. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 1½ και περισσότερη από 2½ ώρες.

8. Το μάθημα της Πληροφορικής θα εξετασθεί σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ. 213/89 (δηλαδή γραπτά – επιλέγουν 6 από 9 θέματα).

Σύμφωνα με το άρθρο 1 του ΠΔ 39/2014 το μάθημα της Τεχνολογίας-Πληροφορικής περιλαμβάνεται στα μαθήματα της Β ομάδας τα οποία σύμφωνα με το άρθρο 03 του ίδιου ΠΔ από το σχολικό έτος 2015-2016 δεν εξετάζεται στις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις μετά τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (δηλαδή κατά την εξεταστική περίοδο Μαΐου-Ιουνίου).

9. Στο μάθημα της Ιστορίας δεν θα ζητηθούν παραθέματα, σχόλια και σημειώσεις.

10. Η Φυσική και η Χημεία εξετάζονται σύμφωνα με το άρθρο 3, ΙΑ του Π.Δ. 508/ 1977

12. Σε όλα τα τμήματα της ίδιας τάξης του ίδιου σχολείου για το ίδιο μάθημα δίνονται κοινά θέματα από τον καθηγητή ή τους καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα σε συνεργασία με το Δ/ντή του σχολείου, εκτός εάν συντρέχει σοβαρός αποχρών λόγος ο οποίος αναγράφεται σε σημείωση κάτω από το έγγραφο που περιέχει τα θέματα και που κατατίθεται στο σχολείο.

13. Υπενθυμίζεται ότι νια το χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών, που γίνεται κατά τη λήξη του Γ` τριμήνου και προ της ενάρξεως των γραπτών εξετάσεων, θα ισχύσουν οι διατάξεις του άρθρου 2 του Π.Δ. 485/83.

Paragraph.png

Γ2/1732/26-04-1988


Παρ. ε) Τα υπόλοιπα διδασκόμενα μαθήματα σύμφωνα με το Αρθρο 3 του Π.Δ.508/77 με την παρακάτω διευκρίνιση:
«Στα μαθήματα των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Χημείας τα θέματα Θεωρίας μπορούν να αναλύονται σε τρεις το πολύ ερωτήσεις της ιδίας ενότητας».

Υπεύθυνος Εργαστηρίου ΥΣΕΦΕ

Αυτή η κατηγορία δεν περιέχει αυτή τη στιγμή σελίδες ή πολυμέσα.