Διεξαγωγή Εξετάσεων

Από Δεν συντηρείται πλέον
Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση
File extension info.png

62602/Δ2/20-04-2015

Μαρούσι, 22/04/2015
Αρ. Πρωτ. : 62602/Δ2

ΘΕΜΑ: «Δίδονται πληροφορίες»

Σας ενημερώνουμε ότι, κατόπιν ερωτήματος που υπεβλήθη στη Νομική Υπηρεσία του οικείου Υπουργείου σχετικά με τη δημοσιοποίηση των θεμάτων των ενδοσχολικών εξετάσεων και τη χορήγηση φωτοαντιγράφων των γραπτών δοκιμίων προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. 33/2014 Γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ. (Τμήμα Γ΄), η οποία έγινε δεκτή από τον αναπληρωτή Υπουργό, κ. Κουράκη Α., σύμφωνα με την οποία:

«α) Τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων μαθητών των Γυμνασίων και των Λυκείων, δεν έχουν, κατ΄ έννοια, αυθύπαρκτη και αυτοτελή υπόσταση εγγράφου, αλλά αποτελούν συστατικό και αναπόσπαστο στοιχείο των γραπτών δοκιμίων. Τα θέματα αυτά εξυπηρετούν, αποκλειστικώς και μόνο, την εκπαιδευτική διαδικασία των δημοσίων σχολείων και δεν εκτίθενται σε δημοσιότητα και σε πρόσβαση τρίτων.

β) Δεν υφίσταται δυνατότητα χορηγήσεως φωτοαντιγράφων των γραπτών δοκιμίων των εξετάσεων των μαθητών των Γυμνασίων και των Λυκείων, αλλά μόνο δυνατότητα επιδείξεως των εν λόγω γραπτών δοκιμίων στους μαθητές ή στους κηδεμόνες τους».

File extension info.png

Γνωμοδότηση 51/2011
10 Μαΐου 2011 - «Δεν είναι δυνατή η χορήγηση σε κηδεμόνα μαθήτριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επικυρωμένου αντιγράφου του γραπτού δοκιμίου μαθήματος προαγωγικών εξετάσεων αυτής και η απάντηση στο υπό κρίση ερώτημα είναι αρνητική».


Την παραπάνω Γνωμοδότηση έστειλε σήμερα στο υπ. Παιδείας το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ύστερα από ερώτημα που έθεσε η Διεύθυνση Σπουδών Δ.Ε. και αναμένεται να γίνει δεκτή απ την υπουργό Α. Διαμαντοπούλου, προκειμένου να ακολουθήσει η αποστολή σχετικού εγγράφου προς όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια.

Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους έκρινε πως η βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων εξετάσεων μαθητών είτε πανελλαδικών είτε προαγωγικών, είτε απολυτηρίων, συνιστά τεχνική κρίση η οποία ενεργείται σύμφωνα με τις επιστημονικές γνώσεις και προσιδιάζουν στο αντικείμενο του εξεταζόμενου μαθήματος και όχι κατ ενάσκηση διακριτικής ευχέρειας εκ μέρους του εξεταστού ή κατ εφαρμογή των διδαγμάτων της κοινής πείρας και ως εκ τούτου η βαθμολόγηση δεν ελέγχεται κατ αρχήν ακυρωτικώς από τα δικαστήρια, εκτός εάν συντρέχει περίπτωση πλάνης περί τα πράγματα, αν δηλαδή η κρίση του βαθμολογητή στηρίχθηκε σε ανύπαρκτα ή ανακριβή στοιχεία.

Τούτο όμως έκρινε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, αποτρέπεται και διασφαλίζεται εν προκειμένου με τη καθιέρωση της αναβαθμολόγησης των γραπτών δοκιμίων των εξετάσεων των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τόσο σε πανελλαδικό επίπεδο, όσο και αυτών των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων

Ως εκ τούτου, αναφέρει στη γνωμοδότησή του το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους το δικαίωμα γνώσης των ενδιαφερομένων μαθητών ή κηδεμόνων για τα γραπτά δοκίμια των εξετάσεων ικανοποιείται πλήρως με την επίδειξη τούτων, όπως ρητώς προβλέπεται στις διατάξεις.


File extension pdf.png

Γνωμοδότηση 51/2011 - Ερωτάται αν είναι δυνατή η χορήγηση επικυρωμένου αντιγράφου του γραπτού δοκιμίου προαγωγικών εξετάσεων σε κηδεμόνα μαθήτριας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Paragraph.png

Γ2/224/15-01-1993 ΥΠ.Ε.Π.Θ.


Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στην υπηρεσία μας σχετικά με τις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις Ιανουαρίου ή Ιουνίου των μαθητών εκείνων που από τις κείμενες εξετάσεις προβλέπεται προφορική εξέταση, σας πληροφορούμε ότι οι μαθητές αυτοί εξετάζονται προφορικά από τον οικείο καθηγητή που διδάσκει το μάθημα, στα ίδια θέματα στα οποία οι λοιποί συμμαθητές τους εξετάζονται γραπτά.
Μαθητής εξετάζεται ενώπιον επιτροπής καθηγητών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις μόνο στις κατατακτήριες, τις παραπεμπτικές ή επαναληπτικές εξετάσεις.

Paragraph.png

Γ2/6019/23-12-1991 ΥΠ.Ε.Π.Θ.


Παρακαλούμε να ενημερώσετε όλα τα Γυμνάσια της δικαιοδοσίας σας για τα παρακάτω:

4. Μαθητές δυσλεξικοί, κωφοί, βαρήκοοι κ.λ.π. καθώς και μαθητές που προέρχονται από ξένα σχολεία του εξωτερικού, θα εξετασθούν σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Κατά τις εξετάσεις αυτές να δίνεται επαρκής χρόνος απάντησης στους μαθητές ανάλογα με τα ιδιαίτερα προβλήματα που καθένας παρουσιάζει.

7. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 1½ και περισσότερη από 2½ ώρες.

8. Το μάθημα της Πληροφορικής θα εξετασθεί σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ. 213/89 (δηλαδή γραπτά – επιλέγουν 6 από 9 θέματα).

Σύμφωνα με το άρθρο 1 του ΠΔ 39/2014 το μάθημα της Τεχνολογίας-Πληροφορικής περιλαμβάνεται στα μαθήματα της Β ομάδας τα οποία σύμφωνα με το άρθρο 03 του ίδιου ΠΔ από το σχολικό έτος 2015-2016 δεν εξετάζεται στις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις μετά τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (δηλαδή κατά την εξεταστική περίοδο Μαΐου-Ιουνίου).

9. Στο μάθημα της Ιστορίας δεν θα ζητηθούν παραθέματα, σχόλια και σημειώσεις.

10. Η Φυσική και η Χημεία εξετάζονται σύμφωνα με το άρθρο 3, ΙΑ του Π.Δ. 508/ 1977

12. Σε όλα τα τμήματα της ίδιας τάξης του ίδιου σχολείου για το ίδιο μάθημα δίνονται κοινά θέματα από τον καθηγητή ή τους καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα σε συνεργασία με το Δ/ντή του σχολείου, εκτός εάν συντρέχει σοβαρός αποχρών λόγος ο οποίος αναγράφεται σε σημείωση κάτω από το έγγραφο που περιέχει τα θέματα και που κατατίθεται στο σχολείο.

13. Υπενθυμίζεται ότι νια το χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών, που γίνεται κατά τη λήξη του Γ` τριμήνου και προ της ενάρξεως των γραπτών εξετάσεων, θα ισχύσουν οι διατάξεις του άρθρου 2 του Π.Δ. 485/83.

Paragraph.png

Γ2/4867/29-10-1991 ΥΠ.Ε.Π.Θ.


Παρακαλούμε να ενημερώσετε τα σχολεία της αρμοδιότητας σας ότι σύμφωνα με τη γνωμοδότηση 625/91 της Νομικής Υπηρεσίας του ΥΠ.Ε.Π.Θ. την οποία έκανε δεκτή ο Υπουργός Παιδείας, οι καθηγητές των σχολείων Δ.Ε. υποχρεώνονται να επιδεικνύουν στους γονείς των μαθητών τα γραπτά δοκίμια των προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων των παιδιών τους, εφόσον αυτό ζητηθεί γραπτώς.

Paragraph.png

ΣΤ/35/04-09-1987 ΚΥΑ ΥΠ.Ε.Π.Θ. και Προεδρίας ΦΕΚ 496 τ’ Β’


Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του Αρ.16 §4 του Ν. 1599/86 "σχέσεις κράτους - πολίτη, καθιέρωση .....".

2.......

αποφασίζουμε

Εξαιρούμε από τη γνωστοποίηση στους πολίτες, με τη χορήγηση αντιγράφων ή φωτοαντιγράφων, τα παρακάτω διοικητικά έγγραφα:

1. Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

2.......

Paragraph.png

Β.Δ. 490/1968, άρθρο 8


Τρόπος διεξαγωγής των γραπτών δοκιμασιών

1. Αι γραπταί δοκιμασίαι γίνονται ενώπιον του διδάσκοντος το οικείον μάθημα και του Διευθυντού ή υπό τούτου οριζομένου, ενός συνεπιτηρητού ή και περισσοτέρων εάν εκάστη τάξις διαιρεθή εις πλείονα του ενός τμήματα

2. Τα υπαγορευόμενα ζητήματα γράφονται υπό των μαθητών επί φύλλου χάρτου φέροντος την σφραγίδα του σχολείου και την μονογραφήν του διευθυντού. Επί των φύλλων τούτων γράφονται υπό των εξεταζομένων αι λύσεις των ζητημάτων, εις το τέλος των οποίων υπογράφει ο συνεπιτηρητής.

3. Τα γραπτά δοκίμια παραδίδονται υπό των μαθητών εις τους συνεπιτηρητάς καθηγητάς, οίτινες παραδίδουν ταύτα αμέσως εις τον αρμόδιον προς βαθμολόγησιν καθηγητήν.

4. Προ της αναγνώσεως των προτεινομένων ζητημάτων εκφωνούνται τα ονόματα των μαθητών εξ ειδικής καταστάσεως δια την εξακρίβωσιν των παρόντων. Κατά δε την παράδοσιν των γραπτών δοκιμίων υπό των μαθητών, ο αρμόδιος καθηγητής του οικείου μαθήματος και ο συνεπιτηρητής ελέγχουν από κοινού, αν ο αριθμός των δοκιμίων συμπίπτη προς τον αριθμόν των διαγωνισθέντων μαθητών.

Εις ην δε περίπτωσιν δεν συμπίπτει, ελέγχεται τούτο δι` αντιπαραβολής των γραπτών δοκιμίων προς την κατάστασιν. Ο μη παραδόσας το δοκίμιον μαθητής βαθμολογείται δια του βαθμού 1, συντασσομένου πρακτικού του Συλλόγου.

Ο αρμόδιος προς βαθμολόγησιν καθηγητής οφείλει να καταθέση τα γραπτά δοκίμια εις το γραφείο της Διευθύνσεως διορθωμένα και βαθμολογημένα εντός 3 έως 5 ημερών το πολύ από του πέρατος της δοκιμασίας εν εκάστω μαθήματι και ουχί πέραν της 1 Ιουλίου. Τα γραπτά ταύτα δοκίμια φυλάσσονται εν τω αρχείω του σχολείου μέχρι λήξεως του επομένου σχολικού έτους, οπότε καταστρέφονται συντασσομένου σχετικού πρακτικού.

Paragraph.png

19901/13-02-1957 ΥΠ.Ε.Π.Θ.


Η έννοια της παραγρ. 4 (ΣΗΜ. του από 20/6-8/7/55 Β.Δ.) είναι ότι ο καθηγητής ο διορθών τα γραπτά μόνον ελέγχει ταύτα και δεν υποχρεούται να γράφη άνωθεν του εσφαλμένου το ορθόν.